21 Mart 2014 Cuma

Galeta Unu Yapımı

Galeta ununu evde yapmak o kadar kolay ki satın almaya hiç gerek yok. Galeta unu yapmak adeta bir geri dönüşüm projesi gibi, bayatlamış ekmekleriniz ziyan olmuyor, galeta unu oluveriyor.


Ben mutfağım da sık sık kullanıyorum, ve hiçbir zaman satın olarak almadım. Ya annemin yaptıklarını kullandım ya da kendim yaptım :) Ev yapımı galeta ununuzu köfte harcınızda, poaçalarınızda, tavuk ya da et şinitzellerinizin marinesinde rahatlıkla kullanabilirsiniz, harika lezzet katıyor :) Şimdi gelelim bu pratik tarifimize.
  • Fırın tepsinize bayat ekmeklerinizi küçük parçalar şeklinde kopararak dizin.


  • Fırınızda ekmekler kıtırlaşana kadar pişirin. Kızarmış ekmeklerinizi rondodan geçirin.

Ve galeta unumuz hazır, işte bu kadar basit :) Galeta ununuzu, kapaklı bir cam kavonozda buzdolabında saklayın. Yapılışı bu kadar basit birşeyi satın almaktansa kendiniz evde yapmanızı öneririm, sevgiler :)

* Bayat ekmeklerinizi, buzdolabında biriktirebilirsiniz. Böylece küflenmesini engellerseniz.

6 yorum:

  1. peki ne kadar süre kalır sence bu paket arkadaşım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buzdolabında cam kavanozda sakladığınız sürece uzun süre dayanıyor. Benim yaklaşık 2-3 aydır dolabımda, hiç birşey olmadı. Zaten sık sık kullandığım için de azalıyor sürekli.

      Sil
  2. harikasın, gerçekten de çok pratik üstelik bayat ekmekler de atılmamış oluyor değerleniyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bayat ekmekleri değerlendirmek için çok iyi bir yöntem gerçekten :)

      Sil
  3. Bayat ekmekler için çok güzel bir fikir oldu. Galeta ununun ev yapımı olması da cabası. En kısa zamanda bir çıtır tavuk yapıp galeta unumun kaynağını da söylerim :) Güzel bir keşif oldu benim için, ben de bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim harika olur çıtır tavuk, ev yapımı gibisi yok :)

      Sil